välkomna rikedomens gud
    2022-02-05

förutom 1:a dagen i månåret, är den viktigaste dagen 5:e dagen i månåret. idag välkomnar vi rikedomens gud. på natten till 4:e dagen på månåret, kommer människor att hålla en bankett att fira födelsedagen för rikedomens gud. tror folk att rikedomens gud kommer att ge oss tur och rikedom.

4:e dagen på månåret
    2022-02-04

natten till 4:e dagen av månåret, ska köksspisen rengöras, kommer det gamla porträttet av köksguden att tas bort och brännas, och det nya kommer att klistras på kök spis på morgonen den 5:e dagen. vin och kött, godis, sockerrör etc. bör placeras på kökspis. samtidigt, människor behöver bränna rökelse, ljus och sätta igång smällare. men nuförtiden finns det gammaldags köksspisar bara på avlägset landsbygd. så seden försvann steg för steg.

3:e dagen på månåret
    2022-02-03

på de flesta platser, kommer kineser inte besöka vänner, släktingar, kollegor eller grannar under den tredje dagen av månåret. i ett gammalt ordspråk, är det lätt att tvista med andra under den tredje dagen av månåret . för att undvika det, stannar människor vanligtvis hemma. på grund av befolkningens förflyttning, många människor arbetar och bor i olika städer eller provinser i Kina, det finns lite tid att träffas. så några människor kommer att bjuda in gamla klasskamrater till restaurangen idag.

Första dagen i kinesiska nyåret
    2022-02-01

första dagen av det kinesiska nyåret, kommer folk att gå upp tidigt med nya kläder. de kommer att besöka släktingar, vänner etc. och gav dem lyckönskningar. ibland skickar de presenter och vanligtvis kommer de att få tillbaka gåvor .

gå till svärmors's hem
    2022-02-02

den andra dagen av det kinesiska nyåret, behöver dottern och svärsonen åka hem till svärmor's för att tillbringa det kinesiska nyåret. de måste stanna där i minst en natt. de kan lämna först efter frukost där den tredje dagen av kinesiska nyåret. föräldrar brukar berätta för sina döttrar innan de ska gifta sig. på grund av den stora befolkningsrörelsen i Kina, finns det många interprovinsiella och till och med norra-södra äktenskap. seden att "gå till svärmor's hem" blir gradvis svår att fortsätta.

första sidan << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >> sista sidan

En summa av 11 sidor

upphovsrätt © Guangdong Superpack Technology Co., Ltd. Alla rättigheter förbehållna.

Chatta nu

Live chat

Om du har frågor eller förslag, vänligen lämna ett meddelande, vi svarar dig så snart vi kan!
jag håller med